לאחר שישי דרמטי במיוחד לפני שבועיים, השקל חוזר להתחזק..

usd
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

לפני שבועיים עבר על השווקים שבוע מאוד עמוס. הוא התחיל בנאום של נגיד הבנק האירופי ביום שלישי 18.06 שבו מריו דראגי ציין שכלכלת האירופה רחוקה מהתאוששות וסימן אפשרות של הורדת ריבית נוספת.
בהמשך השבוע ביום חמישי הצטרף אליו יו"ר הבנק המרכזי האמריקאי, ג'יי פאואל לתחזית הלא כל כך אופטימית של מקבילו האירופי ואותת כי ה-FED בדרך לתקופה של הורדת ריביות כדי להחזיר את הצמיחה לכלכלה. כתוצאה מחילופי הצהרות הללו בערב 20.06 דולר נגע ב 3.5770 שקל ונסחר ב 1.13 מול האירו…
ואז הגיע אירוע של הפלת מל"ט אמריקאי על ידי כוחות אירניים אשר העלה את המתח במפרץ הפרסי לשיא חדש. התחילו לזרום דיווחים על תגובה צבאית האפשרית של ארה"ב נגד אירן אך בשלב מאוחר יותר התברר שנשיא טראמפ ביטל ברגע האחרון את התקיפה. לאחר מכן הגיע דיווח שארה"ב ביצעה תקיפת סייבר באירן.
כתוצאה מאירועים האלה הדולר רשם תנודה חדה ביום שישי (לא האחרון, זה שלפניו..) והגיע לרמה של 3.6270 שקלים ואירו הגיע לרמה של 4.11 שקלים (!!). את התנודות החריגות ניתן להסביר על ידי חששות המשקיעים מהסלמת המצב בעימות בין ארה"ב ואירן והשפעתה על השווקים בשילוב עם נפח מסחר דליל בשישי אחה"צ.
בשבוע שעבר יצאו מספר נתונים הפונדמנטליים חלשים בארה"ב כמו מדד אמון הצרכן והזמנות מוצרים בני קיימא, בנוסף לכך עיניהם של המשקיעים היו נשואות לפגישה של מנהיגים ארה"ב וסין בוועידה G-20 ביפן.
בפגישה הזו התקבלה החלטה לחדש את השיחות בין המעצמות ובתקופה הקרובה אנחנו נראה את ההשפעה של ההחלטה הזו על השווקים.
כל הגורמים האלה הביאו להיחלשות השקל ובסוף השבוע הוא נסחר מתחת ל – 3.57 שקל ואירו נסחר סביב 4.05.

השבוע מצפים לנו נתונים הבאים :

ארה"ב – מדד התעסוקה של ADP ב 03/07
שיעור האבטלה ושינוי במספר המועסקים במגזר הלא-חקלאי ב 05/07
אירופה – מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בגרמניה ב 01/07
שינוי האבטלה בגרמניה ב 01/07
וכמובן נמשיך לעקוב בדריכות אחרי ההתפתחויות בזירת העימות בין ארה"ב לאירן.
שבוע טוב ושקט לכולם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

אפסייד פיננסי

חברת אפסייד פיננסי הראל בע"מ הינה חברה העוסקת במתן ליווי כלכלי-פיננסי וניהול סיכונים פיננסים. החברה מתמחה בניהול סיכו​​​​נים פיננסים בהתאם לצורכי הלקוח: חשיפות מט"ח, סחורות, ריביות ואינפלציה.​​​​​​​​​​​​​​​​​ החברה מחזיקה ברשיון לשיווק השקעות של הרשות לני"ע.

סקירות אחרונות

השאירו תגובה

דילוג לתוכן