נגיף הקורונה ומה מצפה לנו השבוע

וירוס קורונה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

נגיף הקורונה ומה מצפה לנו השבוע

בימים האחרונים אנו עדים לירידות חדות בתשואות האג"ח, בשווקי המניות, ובשוק הסחורות זאת על רקע החשש מהתפשטות וירוס הקורונה בסין. כדור השלג המתגלגל התחיל בבורסות אסיה בשבוע שעבר והמשיך לאירופה ולארצות הברית, שם הבורסות פתחו את שבוע המסחר בירידות חדות אשר מהוות תיקון קל לאחר העליות שחווינו בשנת 2019 בכלל ובסופה בפרט.

לאף אחד עדיין לא ברור האם הבהלה מהנגיף הינה זמנית או ארוכת טווח. החיפוש אחר חוף מבטחים מפיל את תשואות האג"ח האמריקאיות לשפל של כ- 4 חודשים, היין היפני מזנק מול הדולר ( התחזק בכ-0.7% בשלושת ימי המסחר האחרונים) והזהב הגיע לשיא של כחודשיים. אל מול נתונים אלו, הפחד מהנגיף השפיע לרעה על מחיר הנפט והנחושת אשר צונחים על רקע הצפי לירידה בביקושים והחשש כי תירשם פגיעה בתוצר הסיני. כמו כן, אנו עדים לעלייה של כ-25% במדד הפחד.

כפי שציינו, החשש מפגיעה בסין, אחד ממנועי הצמיחה העיקריים בכלכלה העולמית, גורר ירידות חדות במדדים המובילים. יחד עם זאת, מהלך הירידות בשווקים עשוי להיפסק במהרה בעיקר בגלל מדיניות הריבית הנמוכה בארצות הברית שעומדת היום על שיעור של 1.75%.

אם נשען על מקרי עבר דומים כדוגמת וירוס הסארס (SARS) איומים מסוג זה אינם משפיעים בצורה ממושכת על הכלכלה או השווקים אך יחד עם זאת, חשוב לזכור שווירוס ה-SARS בתחילת שנות האלפיים השיל כאחוז מהצמיחה במשק הסיני. מצד שני, ההשפעה של סין על הכלכלה העולמית בתחילת המילניום הייתה מינורית לעומת השפעתה בשנת 2020.

ככל הנראה, בימים הקרובים נהיה עדים לתנודתיות גבוהה יחסית בשוק. מצד אחד התקווה שמדובר באירוע זמני שהשפעתו תהיה מוגבלת. מצד שני, במידה ומדובר באירוע ארוך טווח, עלולות להיות לכך השפעות שליליות מהותיות בכל הקשור ליציבות פיננסית בסין והשווקים הפיננסיים הגלובליים.

אחוז שינוי בשבוע- מט"ח, סחורות, מדדים מרכזיים

אחוז שינוי

תשואת אג"ח 10 שנים ארה"ב – שינוי חודשי

אג"ח ארה"ב 10 שנים

אירועים מרכזיים השבוע

יום שלישי
15:30 – הזמנות מוצרים ברי קיימא בארה"ב
יום רביעי
21:00- החלטת ריבית בארצות הברית
יום חמישי
13:00 – שיעור האבטלה הרבעוני בישראל
15:30 – תמ"ג רבעוני ארה"ב
יום שישי
12:00 – מדד המחירים לצרכן ותמ"ג בגוש האירו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

אפסייד פיננסי

חברת אפסייד פיננסי הראל בע"מ הינה חברה העוסקת במתן ליווי כלכלי-פיננסי וניהול סיכונים פיננסים. החברה מתמחה בניהול סיכו​​​​נים פיננסים בהתאם לצורכי הלקוח: חשיפות מט"ח, סחורות, ריביות ואינפלציה.​​​​​​​​​​​​​​​​​ החברה מחזיקה ברשיון לשיווק השקעות של הרשות לני"ע.

סקירות אחרונות

השאירו תגובה

דילוג לתוכן