הדולר נחלש בעולם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

הדולר נחלש בעולם

בחודש האחרון אנו מזהים חולשה של המטבע האמריקאי אל מול מטבעות שונים בעולם. לפני שנמנה את הסיבות לכך, נבחין במגמה המסתמנת דרך שלושה גרפים המשווים בין הדולר לבין שלושה מטבעות מרכזיים בעולם: אירו,פאונד ודולר אוסטרלי:

אירו/דולר- חודש אחורה

eur usd

פאונד/דולר-חודש אחורה

GBP USD
GBP USD

דולר אוסטרלי/דולר-חודש אחורה

AUD USD 1 MONTH

 

נציין ארבע סיבות להיחלשות הדולר בעולם:

1. בעת משבר הקורונה, הדולר שנתפס כ- SAFE ZONE התחזק בעקבות החששות בשווקים וכעת הוא נחלש כתוצאה מהאופטימיות בשווקים (מדדי המניות בארה"ב בשיא כל הזמנים).

2. בעולם (וגם כאן בישראל הקטנה שלנו..) שוררת לאחרונה מדיניות הרחבה מוניטרית אשר מחזקת נכסים מסוכנים כגון מניות ומצד שני של המתרס "תורמת" להיחלשות הדולר.

3. עלייה בציפיות האינפלציה בארה"ב – כמו בסעיף הקודם, גם במקרה זה העלייה בציפיות האינפלציה תורמת לנכסים מסוכנים ומחלישה את הדולר. על פי הערכות השוק, האינפלציה בארה"ב תהיה גבוהה מ-1% לשנה בעשור הקרוב. לעובדה זו יש להוסיף כי אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים נסחר בתשואה נמוכה מ-1% לשנה. בהנחה שהערכות השוק נכונות, התשואה הריאלית על אג"ח ממשלת ארה"ב צפויה להיות שלילית. לעומת זאת, מניות מציעות תשואה ריאלית והצמדה מסוימת לשינויים באינפלציה ולכן משקיעים בוחרים במניות על פני השקעות סולידיות.

4. הסטת כספים מנכסים דולריים לנכסים הנקובים במטבעות אחרים – משקיעים מעבירים כספים לשווקים מתפתחים, מכיוון שהם בוחרים להשקיע באג"חים ממשלתיים שהתשואה עליהן גבוהה יותר, כמו ברזיל ומקסיקו. הריאל הברזילאי התחזק מול הדולר בכ-12% והפזו המקסיקני התחזק מול הדולר בכ-8% בחודש האחרון .בנוסף, משקיעים מסיטים כספים לאג"חים אירופאיים מסוכנים יותר כדוגמת איטליה וספרד וכתוצאה מכך היורו השלים בחודש האחרון זינוק של 4.2% בערכו מול הדולר.
פרמטר נוסף עליו יש להסתמך בקביעת המגמה העולמית ומתקשר ישירות לסעיף 4 הוא הסתכלות רחבה על ביצועיי הדולר לא רק מול מטבעות מרכזיים אלא מול כלל מטבעות העולם. מדד DXY אותו אנו נוהגים לציין בכל פגישה בוחן את ביצועיי הדולר אל מול מטבעות העולם. מדד זה השיל מערכו כ-3.2% בחודש האחרון :

DXY INDEX-חודש אחורה

בגזרה המקומית אנו עדים ליישור קו עם מגמת העולם והתחזקות השקל מול הדולר אך יחד עם זאת חשוב לזכור שאת חוזקת השקל יש לבחון לא רק מול הדולר אלא מול סל המטבעות אשר מולו השקל שומר על יציבות. הסיבה ליציבות השקל מול הסל היא ככל הנראה רכישות המט"ח שמבצע הבנק לכל אורך התקופה האחרונה, עובדה שהביאה את בנק ישראל לאחזקת היתרה הדולרית הגבוהה ביותר שידע אי פעם. פעולות הרכישה שביצע הבנק הן אלו שתמכו ביציבות השקל מול סל המטבעות ולכן העובדה שהשקל מתחזק מול הדולר למרות רכישות המט"ח של בנק ישראל נובעת מהמגמה העולמית שתורמת להיחלשות הדולר בעולם.
בגרף הבא אנו רואים השוואה בין שקל מול סל המטבעות ושקל מול הדולר בחודש האחרון. בעוד שער הדולר/שקל ירד בכ- 1.5% , אל מול סל המטבעות השקל התחזק רק בכ-0.6%.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

אפסייד פיננסי

חברת אפסייד פיננסי הראל בע"מ הינה חברה העוסקת במתן ליווי כלכלי-פיננסי וניהול סיכונים פיננסים. החברה מתמחה בניהול סיכו​​​​נים פיננסים בהתאם לצורכי הלקוח: חשיפות מט"ח, סחורות, ריביות ואינפלציה.​​​​​​​​​​​​​​​​​ החברה מחזיקה ברשיון לשיווק השקעות של הרשות לני"ע.

סקירות אחרונות

השאירו תגובה

דילוג לתוכן